Numeroase companii nu realizează care ar putea fi rezultatele ignorării nivelului de satisfacţie al angajaţilor şi că acesta ar putea reprezenta un factor important care să garanteze succesul companiei. Se stie faptul că, atunci când angajaţii sunt mulţumiţi şi clienţii/beneficiarii sunt satisfăcuţi, ceea ce contribuie inevitabil la sporirea activitatii si la un grad de satisfactie a angajatului.
Există o strânsă legătură între satisfacţia muncii şi performanţele angajaţilor, precum şi între gradul de satisfacţie resimţit de angajat şi procesul de dezvoltare a carierei. Orice institutie care îşi doreşte succesul: obţinerea profiturilor, performanţe organizaţionale optime, satisfăcătoare; are nevoie de un personal calificat, motivat, competent care să obţină performanţele profesionale superioare, în mod individual. Prin urmare, angajaţii care contribuie preponderent la productivitatea înaltă a companiei, au un nivel ridicat de satisfacţie.
Interesant este să urmărim cum mulţi din angajatorii noştri consideră salariul ca fiind factorul care aduce satisfacţie angajaţilor, astfel când văd că personalul doreşte să părăsească compania, li se oferă creştere salarială, şi surprinzător pentru directori este că, angajaţii oricum pleacă. De ce se întâmplă asta? Pentru că încă nu am reuşit să facem distincţia dintre factorii care duc la insatisfacţie şi cei care asigură satisfacţia. Astfel, factorii care ar putea provoca insatisfacţia sunt: salariul mic, condiţii proaste de lucru, imposibilitatea de promovare, puţine beneficii, lipsa securităţii. Deci aceşti factori demotivează, însă nivelul lor optim nu va contribui la creşterea satisfacţiei angajaţilor, fiindcă ei sunt interpretaţi ca o normalitate. Ceea ce va spori nivelul satisfacţiei este: practica bună de leadership, relaţii manageriale bune, aprecierea, avansarea, creşterea personală, feedback şi suport, direcţii şi obiective clare. Prin urmare, este necesar de identificat şi de urmărit ce anume motivează fiecare angajat în parte şi de utilizat aceşti factori atât în avantajul angajaţilor, cât şi al companiei. Pentru a avea o afacere de succes e nevoie de performanţă înaltă, care merge mână în mână cu nivelul de satisfacţie al angajaţilor. Acesta trebuie măsurat constant şi, ca urmare, de elaborat strategii de îmbunătăţire a corelaţiei dintre nevoi, aşteptări, factori motivaţionali şi ceea ce oferă compania. Pentru a creşte nivelul implicării în muncă, fapt ce va contribui garantat la sporirea profitului companiei, este indispensabil de a avea o politică de personal care să ia în considerare gradul de satisfacţie în muncă al angajaţilor.
Satisfactia in munca devine un aspect foarte important in viata noastra profesionala, ea avand consecinte atat in plan personal cat si in cadrul organizatiei in care se desfasoara activitatea.
Munca este importanta din mai multe puncte de vedere. Ea aduce nu numai venit, dar mai influenteaza si linistea psihologica a angajatului. De asemenea, satisfactia in munca atrage dupa sine si un anumit nivel al respectului de sine.